SP Tweede Kamer schiet Regenboogschool en De Bilt te hulp

14 november 2018

SP Tweede Kamer schiet Regenboogschool en De Bilt te hulp

De SP in de Tweede Kamer heeft deze week schriftelijke vragen gesteld aan de minister over het uitstel van de nieuwbouw van de Regenboogschool in De Bilt.

Begin september begon in gemeente De Bilt duidelijk te worden dat noodzakelijke nieuwbouw van de Regenboogschool steeds duurder uitpakt. De wethouder moest aan de gemeenteraad bijna 2 miljoen extra vragen om de bouw mogelijk te maken. Nog voordat dit verzoek goed en wel kon worden gedaan waren de prijzen alweer omhoog gegaan!

Sindsdien is het stil op het gemeentehuis, althans op dit punt. Intussen zijn leerkrachten en leerlingen nog steeds over twee gebouwen in Bilthoven verdeeld. De leerkrachten doen er alles aan om te zorgen dat het onderwijs er niet onder lijdt en voor een korte tijd is het allemaal nog wel te doen, maar als er niet heel snel gebouwd wordt, is de nieuwbouw niet voor het nieuwe schooljaar klaar.

Het lijkt wel of er niets geleerd is van de vorige crisis! Op 15 september jl. was er een SP-manifestatie in Rotterdam naar aanleiding van de 10e verjaardag van de bankencrisis. En hier kwamen de problemen van De Bilt bij de Tweede Kamerfractie terecht.

We zijn benieuwd naar de antwoorden van de minister op de Kamervragen. En vooral of deze minister kans ziet om de kinderen, ouders en leerkrachten hun eigen Regenboogschool weer terug te geven.

We houden je op de hoogte!

Frans de Ruiter

Reacties

Wat fijn dat er een partij is die zich er net als de school, ouders en kinderen serieus druk om maakt! De gemeente lijkt het dossier onderop de stapel gelegd te hebben, het is zelfs geen onderwerp meer bij vergaderingen van commissie en gemeenteraad. De ouders hebben maanden geleden een brandbrief met vragen aan B&W gestuurd waarop ook nooit een reactie is gekomen. We zijn nu bijna een jaar verder en er is concreet nog helemaal niets uitgekomen en ondertussen bivakkeert de school in de noodgebouw en in Bilthoven terwijl we in een eigen gebouw in De Bilt zouden zitten rond deze tijd.