SP de markt op voor Oekraïne

26 maart 2016

SP de markt op voor Oekraïne

Foto: Maaico Maarsen

Op vrijdag 25 maart stond de Biltse SP-afdeling op de markt van de Planetenbaan, Bilthoven. Er werd informatie uitgedeeld over het referendum op 6 april. In deze volksraadpleging zal de Nederlandse bevolking zich kunnen uitspreken voor of tegen het associatieverdrag van de Europese Unie met Oekraïne. In het begin was het nog vrij rustig vanwege de regen, later werd het steeds drukker op de markt. Het valt op dat toch tamelijk veel mensen hun keuze al hebben gemaakt.

Frans de Ruiter SP De Bilt: “De SP adviseert tegen het verdrag te stemmen, maar het is moeilijke materie, dus ik vind nog belangrijker om je erin te verdiepen en een weloverwogen keuze te maken op 6 april.”

Precies een week vóór het referendum, op woensdag 30 maart om 20.00 uur begint er in café Miltenburg, Oude Brandenburgerweg, een openbaar debat tussen Anne-Marie Mineur, Europarlementariër SP uit De Bilt, en Marit Maij, Tweede Kamerlid PvdA. Het publiek kan die avond onder het genot van een kop koffie stellingen indienen waar de sprekers dan op ingaan.

Zie ook: https://debilt.sp.nl/nieuws/2016/03/sp-organiseert-openbare-debatavond-over-oekrainereferendum

Vrijdag 1 april staat de SP met haar informatie weer op de markt.