Overdracht inzameling Voedselbank SP De Bilt, Etos en Jumbo

21 december 2023

Overdracht inzameling Voedselbank SP De Bilt, Etos en Jumbo

Foto: Mike Werkhoven / SP De Bilt

Donderdagochtend 21 december bracht SP De Bilt de opbrengst van hun inzamelingsactie naar Voedselbank De Bilt. Twee grote auto’s en een auto met aanhanger gevuld met donaties reden voor, zoals 17 kratten drogisterij artikelen van de Etos. De winkel heeft ruim 6 weken verzameld via aankopen in de winkel. Er zaten ook nog leuke cadeautjes bij zoals sieraden en andere extra’s.

Jumbo Bilthoven gaf een mooie korting op zonnebloemolie, nog aangevuld door mensen die op de verzameladressen flessen kwamen brengen. Zo kwam het op rond de 190 flessen zonnebloemolie. Ruim voldoende voor de 184 huishoudens die momenteel gebruik maken van de Voedselbank.

SP De Bilt nam vanuit het bestuur het initiatief in het kader van armoedebeleid, een van de belangrijke speerpunten. Daarom heeft de SP het hiervoor ingezamelde geld nog extra aangevuld uit de afdelingskas om zo de mooie hoeveelheid zonnebloemolie kunnen betalen!

We bedanken hierbij alle gulle gevers die hebben bijgedragen op allerlei wijzen aan deze actie!

We wensen iedereen fijne feestdagen en veel geluk voor 2024!

SP De Bilt: Sterk en Sociaal!