Over Leven: een documentaire van het FNV uit het hart van de inkomenscrisis, 11 mei in het Lichtruim Bilthoven

29 april 2023

Foto: FNV

Over Leven is een bijzondere documentaire over de woede en dromen van de werkende klasse in ons land. Je krijgt een uniek inkijkje in de levens en de strijd van acht gewone mensen en hun gewone werkplekken. Van het kinderopvanglokaal tot de touringcar. Met liefde voor hun vak, maar leed door slechte werkomstandigheden en lage lonen. Naast Jimmy Dijk (2e Kamer, SP) en organisator Lieke Smits (FNV) komen een aantal van deze acht mensen op donderdag 11 mei tijdens de vertoning in het Lichtruim, Planetenplein 2, 3721LH Bilthoven.

Op 7 maart ging de documentaire in première in het Koninklijk Theater Tuschinski in Amsterdam, waar hij door een volle zaal ademloos werd bekeken en de hoofdrolspelers een plek veroverden in de harten van alle aanwezigen. Ook toont de documentaire een bijzondere bijdrage van FNV-voorzitter Tuur Elzinga, die vertelt waarom hij persoonlijk zo gemotiveerd is om de strijd voor respect en rechtvaardigheid aan te voeren. Vanaf 19:30 kunt u binnen lopen in het Lichtruim, om 20:00 uur start de film in de theaterzaal.

KOM OP TIJD WANT VOL=VOL. De avond duurt tot 21:30 uur. De toegang is GRATIS, inclusief 1 consumptie (koffie of thee). Tijdens de avond kunt u in gesprek met de organisatoren en een van de deelnemers aan de documentaire. Achteraf is er gelegenheid tot napraten.

De organisatie is in handen van SP De Bilt.

U kunt alvast de trailer bekijken op Youtube. Link naar trailer: https://youtu.be/kRujchnJx9c