SP De Bilt, samen met PvdA in college én actief op straat

24 juni 2022

SP De Bilt, samen met PvdA in college én actief op straat

Foto: Mike Werkhoven

Nu de fractie van de SP in samenwerking met de PvdA onderdeel mag uitmaken van het college in gemeente De Bilt gaat de afdeling tegelijkertijd weer actief verder op straat.

De wekelijkse vrijdagmarkt op de Planetenbaan is een geliefde plek voor onze afdeling om eens in de zoveel tijd ons gezicht te laten zien en informatie uit te delen over wat ons bezig houdt.

Zo heeft vrijdag 24 juni 2022 o.a. Mike Werkhoven flyers en posters uitgedeeld aan huurders die meer wilden weten over hoe ze bezwaar kunnen maken tegen hun huurverhoging. Daarvoor is een ervaren organisatie in Nederland: https://wijweigerendehuurverhoging.nl/

Hier hebben we in ons vorige nieuwbericht ook al over geschreven, maar het kan geen kwaad het hier nog eens te herhalen. Misschien leuk om eens op de website te kijken en inspiratie op te doen. Je kunt je dan alvast voorbereiden voor de huurverhogingen van volgend jaar....

Op 10 september staat de SP ook weer op de 'Vrijetijdsbraderie' in de Bilt in de Dorpsstraat.

De coalitie heeft in haar akkoord ongeveer 80% overeenkomsten met ons programma 2022 en ook op een aantal belangrijke onderwerpen onze programmapunten overgenomen. Dit is de reden waarom onze afdeling heeft ingestemd met deelname aan het college in samenwerking met de PvdA waarbij zij de wethouder leveren: Krischan Hagedoorn.