SP motie: nieuwe bestuurscultuur?

14 april 2022

SP motie: nieuwe bestuurscultuur?

Donderdag 24 februari is de motie “Investeren in gemeentelijke communicatie” van SP De Bilt aangenomen in de laatste raadsvergadering. Er is veel commotie geweest in het recente verleden onder inwoners en raadsleden vanwege een late en in gebreke blijvende communicatie over invloedrijke beslissingen vanuit het college.

Mischa van der Heijden: “Een geïnformeerde inwoner is een betrokken inwoner, communicatie is de basis van breed gedragen beleid. We zagen al eerder waar het mis ging in de communicatie: 13 bouwlocaties in de natuur, bestemmingsplan Bilthoven Noord, de Wier kliniek van Fivoor op Berg en Bosch. Deze motie biedt een basis voor vertrouwen dat inwoners niet meer hoeven te strijden om geïnformeerd te worden , we gaan nu niet meer afwachten als gemeente maar van het begin tot het eind, van A tot Z bewoners informeren, dit wordt de nieuwe bestuurscultuur”.

De SP zet in haar eerste hoofdstuk van het verkiezingsprogramma dat communicatie en participatie de basis is van een breed gedragen beleid. Zonder een robuuste en open communicatie komt er gegarandeerd verzet vanuit de inwoners die het betreffen! Dit betekent dat de SP al voor de verkiezingen het eerste verkiezingspunt heeft binnen gehaald voor de gemeente als geheel. Er zal na vele jaren inzet vanuit de SP eindelijk fors worden geïnvesteerd in goede, brede communicatie.

Nu de onderhandelingen voor een links college deze week worden ingezet zien we er naar uit om deze aangenomen motie handen en voeten te geven in onze gemeente!