SP De Bilt spreekt zich uit over de komst van de Wier Fivoor op Berg en Bosch

8 januari 2022

SP De Bilt spreekt zich uit over de komst van de Wier Fivoor op Berg en Bosch

Op de Media pagina van deze website vind je een link naar de opname van RTV De Bilt.

Je kunt ook hier kijken door op de link te klikken.  De ontwikkelingen rond de instelling die op Berg en Bosch komt vraagt van onze fractie een stellingname.

Waar wij vooral om vragen is openheid van zaken en tijdige informatie van de gemeenteraad en onze inwoners.

Dit is een voorwaarde in onze democratische rechtsstaat. Het is ook niet de eerste keer dat we daar in onze gemeente tegenaan lopen. Voorbeelden in het recente verleden zijn: De ontwikkelingen rond het RIVM terrein, Bilthoven Biologicals, de Schapenweide, MSD en het Hessingterrein. En nu weer de verhuizing van De Wier van Fivoor uit Den Dolder, die op het terrein van Berg en Bosch gaat zitten, tussen instellingen voor kwetsbare mensen in.  Het gaat ook om kwetsbare mensen die zij zelf behandelen. Deze instellingen zijn heel hard nodig in onze samenleving en moeten goed hun werk kunnen doen. Een voorwaarde is veiligheid voor de cliënten van de instelling zelf en andere instellingen in de omgeving.

Wij zullen altijd strijden voor openheid van zaken en democratische besluitvorming!