Demonstratie voor meer openheid en transparantie voor gemeentehuis

20 januari 2022

Demonstratie voor meer openheid en transparantie voor gemeentehuis

Foto: Ron van den Eijnden

Donderdag 20 januari 2022 vond er een vergadering "achter gesloten deuren" plaats over de financiële kant van de bouw van een luxe wijk op het voormalige Hessingterrein, Utrechtseweg 341. SP De Bilt verwelkomde raadsleden en leden van het college met twee spandoeken over transparantie en democratie.

De strijd tussen het college en de oppositie in de raad gaat om een strook die belangrijk is voor de natuur, waar nog recent een faunapassage is gemaakt. Via sluiproutes probeert projectontwikkelaar Verwelius zijn zin door te duwen om daar toch 30 huizen te bouwen, ook via een deal met Provinciale Staten.  De vergadering over de financiële deals en afspraken dient openbaar te zijn vindt de SP. Het is niet de eerste en enige keer dat het over openheid van zaken gaat, ook bij andere beslissingen die grote impact hebben.

SP De Bilt strijdt voor een open communicatie vanuit het gemeentebestuur naar de gemeenteraad en de inwoners.