SUCCES VOOR DE SP: WONINGBOUW OP DE SCHAPENWEIDE

11 augustus 2020

SUCCES VOOR DE SP: WONINGBOUW OP DE SCHAPENWEIDE

Foto: SP / actie SP Schapenwei januari 2019

Eindelijk komt er schot in een lang gekoesterde wens van de Biltse SP: woningbouw op de Schapenweide in Bilthoven. Op 2 juli nam de gemeenteraad met ruime meerderheid een motie van de SP aan waarin de SP pleit voor meer dan de ongeveer 200 woningen die al eerder voorzichtig waren toegezegd.

Raadslid Menno Boer is tevreden met de steun voor de SP-motie: “Al zo lang als de SP actief is in De Bilt, voeren wij actie voor meer sociale woningbouw, met name op de Schapenweide. Jarenlang mocht er niks op de Schapenweide omdat het RIVM er misschien nog wel eens zou gaan uitbreiden. Het RIVM gaat verhuizen naar de Uithof en door onze acties is voor de meeste inwoners van De Bilt nu wel duidelijk geworden dat dit gebied de meest gunstige bouwlocatie is. En een goed alternatief voor het plan met de 13 locaties waar het college van burgemeester en wethouders veel weerstand mee opriep. De woningnood in De Bilt is al jaren heel hoog, en de laatste jaren is hij alleen maar gestegen. Het is fantastisch dat ook de raad ons voorstel steunt, en ik hoop van harte dat het college snel meer woningen gaat bouwen op de Schapenweide.”

[De foto is genomen begin januari 2019 tijdens een van de vele SP-acties voor bouwen op de Schapenweide]