SP De Bilt voert actie om bouw van meer woningen op de Schapenweide!

12 oktober 2019

SP De Bilt voert actie om bouw van meer woningen op de Schapenweide!

Foto: RTV Utrecht

Eindelijk heeft het College erkend dat er een groot probleem is in onze gemeente door decennialang geen betaalbare woningen te bouwen. Eindelijk komt men in beweging om daar een oplossing voor te vinden, het is alleen niet de onze. Sinds 1998 voert de lokale SP afdeling onafgebroken actie over dit steeds nijpender wordende probleem.

Menno Boer: “Er zijn door het College allerlei locaties voorgesteld. Die hebben allemaal hun problemen. Onze voorkeur gaat nog steeds uit naar de Schapenweide, maar die is helaas al grotendeels beloofd aan Bilthoven Biologicals”. Dat gaan wij veranderen!

De afspraak die gemaakt is met het College is duidelijk: uiterlijk 2030 moeten er 845 woningen gebouwd zijn, waarvan 450 sociaal, een deel middeldure huur en een deel koop. Wij zullen dit College aan hun woord houden. Dat doen wij niet voor ons zelf, maar voor de kinderen die in onze gemeente opgroeien en de generaties daarna.

Als u het met ons eens bent wilt u dan uw handtekening geven als een van onze leden bij u aan de deur komt? Mocht u ons gemist hebben dan kunt u contact met ons opnemen via debilt@sp.nl of via onderstaande link de intekenlijst downloaden. Wellicht kent u ook nog mensen die het met ons eens zij, laat hen dan ook tekenen!

Schapenweide is de enige juiste plek om sociale woningbouw te plegen.