Kapbeleid gemeente De Bilt

6 juli 2019

Kapbeleid gemeente De Bilt

7 jaar na de afschaffing van "de kapvergunning" wordt binnenkort het kapbeleid in de gemeenteraad besproken. De SP vindt dat er veel zorgvuldiger gekeken moet worden wanneer een boom in de weg staat. Desnoods moet degene die hem weg wil hebben hem maar verplaatsen. Maar het liefst kappen we met kappen.

Nou lijkt dit ook wel de insteek van het gemeentebeleid te zijn in https://www.debilt.nl/wonen-en-bouwen/projecten/bomen-ons-groene-kapitaal/, maar het blijft opletten straks in de gemeenteraad. We blijven alert!

Vul dus ook even de enquête in via diezelfde webpagina www.debilt.nl/bomen

Beste J Tekkelenburg,

Het lijkt mij een prachtige boom als hij zo enorm is. Maar evengoed ook irritant als hij zoveel last veroorzaakt. Ik ken bij mezelf waar ik woon een zelfde probleem met een grote mooie vleugelnoot. Deze staat op gemeentegrond; bij u ook? Van tijd tot tijd worden de oppervlakkige wortels afgezaagd en de stoep opnieuw gestraat. Eens in de paar jaar worden ook de overlast gevende takken ingekort.
Als de steentjes weer omhoogkomen helpt een telefoontje naar de gemeente vaak goed, soms duurt het iets langer, maar tot nu toe is er altijd iets aan gedaan.
Kunt u iets met dit advies?

Met vriendelijke groet
Frans de Ruiter, commissielid