Markt De Bilt 8 september

9 september 2018

Markt De Bilt 8 september

Foto: Marisca van der Burgh

Er is een groot tekort aan betaalbare sociale huurwoningen in onze gemeente. De actie van onze afdeling om hiervoor aandacht te vragen, kreeg een mooie start op de Markt in De Bilt op de Dorpsstraat en rond het van Boetselaerpark.

Er stond een kartonnen huis in de kraam waar mensen hun woonwensen als een dakpan of muursteen konden ophangen.  Daar werd gretig gebruik van gemaakt, we kunnen als afdeling en fractie weer vooruit met de vragen en opmerkingen.

De wachtlijst is 10,5jaar, er zijn nog voldoende plekken geschikt als bouwgrond. Maar dit en vorig college kiest voor dure woningen en villa's in plaats van sociale huur, betaalbaar voor jongeren en starters, voor ouderen en mensen met een kleine beurs. Veel woningzoekenden zijn genoodzaakt uit te wijken naar buurgemeentes of nog verder.  Ook zijn er klachten opgeschreven over het huidige bestand aan sociale huurwoningen.Er zijn vele woningen die kampen met een te hoog vochtgehalte en schimmelvorming. Werk aan de winkel dus voor onze afdeling het komende seizoen!

Verder zijn er flyers uitgedeeld voor de manifestatie in Den Haag op 15 september aanstaande, georganiseerd door Lilian Marijnissen! Zij wil hiermee aandacht vragen voor de oplopende onrechtvaardigheden in onze samenleving, gevolgen van de graaicultuur van het grootkapitaal.   Lees meer hierover op de website van SP landelijk: