TEKEN NU TEGEN DE SLEEPWET

4 oktober 2017

TEKEN NU TEGEN DE SLEEPWET

Foto: onbekend

"Wordt iedereen straks constant bekeken?"

Met een meerderheid van stemmen nam de Eerste Kamer op 11 juli jl. de nieuwe Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) aan. Ook wel Sleepwet genoemd. Als die wet op 1 januari 2018 in werking treedt, krijgen de veiligheidsdiensten (zoals de AIVD) de mogelijkheid internetverkeer (smartphones, computers) ongericht te onderscheppen.

De SP is tegenstander van deze wet, omdat deze een te grote inbreuk op de privacy van onschuldige burgers vormt. Wij staan hierin niet alleen. Onder andere de Raad van State, de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid, de Nederlandse Vereniging van Journalisten en Amnesty International zijn tegen de wet. Er is daarom brede steun voor de oproep voor een referendum.

Bits of Freedom schrijft bijvoorbeeld:
"In onze open en democratische samenleving hoort een sleepnet niet thuis. Een essentieel onderdeel van onze vrije samenleving is juist dat de communicatie van onschuldige burgers niet massaal door geheime diensten wordt onderschept zonder dat zij iets verkeerds doen. Dat principe wordt met deze wet overboord gegooid. En dat is erg. De wetenschap dat geheime diensten meeluisteren zorgt ervoor dat je wel twee keer nadenkt wat je zegt of deelt met anderen."

Om dit referendum mogelijk te maken zijn er voor 16 oktober aanstaande 300.000 handtekeningen nodig. De teller staat nu op 215.000 handtekeningen.

Teken daarom direct en vraag ook familie, vrienden en bekenden te tekenen.

Hier lees je meer over de Sleepwet. En hier.

Kort gezegd een ACHTERLIJKE situatie !!!

Ik vind dit niet kunnen