Slagroomtaart met tomaat voor Politie de Bilt

13 juni 2015

Slagroomtaart met tomaat voor Politie de Bilt

Foto: Menno Boer

Vrijdag 12 juni is SP de Bilt naar het politiebureau aan de Hessenweg gegaan met een mooie slagroomtaart om de politieacties voor een betere Cao te ondersteunen.

Onder het genot van een heerlijk kopje koffie hebben de aanwezigen de taart geproefd, nadat Marisca van der Burgh de politiemensen een hart onder de riem had gestoken. Gedurende het koffiemomentje met, uiteraard, verse taart hebben de SP'ers zich door de agenten laten bijpraten over de problemen maar ook de mooie uitdagingen die het vak van politieagent zo bijzonder maken. De wijkchef Henri van Nijhuis vertelde dat er plannen zijn om het bureau te sluiten en onder te brengen in afgeslankte vorm in het gemeentehuis. Dit is voor alle partijen een achteruitgang. Het korps zal kleiner in aantal worden en voor de burgers worden de contactmogelijkheden beperkt. Dat zijn allemaal gevolgen van bezuinigingen vanuit het Ministerie van Justitie en Veiligheid.

Marisca van der Burgh: “De politie heeft het momenteel extra zwaar. Ze zijn nu al maanden met Den Haag in een Cao-conflict, er is een grote reorganisatie gaande en ze doen 24 uur per dag en 7 dagen per week belangrijk werk voor ons allen. Helaas kan - of wil - niet iedereen dat even goed waarderen, wij doen dat zeker wel. Vandaar dat wij besloten hebben als SP afdeling De Bilt om hen vandaag een taart aan te bieden. Wij wilden even laten zien aan de politie dat hun harde werk gewaardeerd worden.”

Foto: Menno Boer