Goed nieuws voor de bewoners van de Planetenbaan.

13 juni 2015

Goed nieuws voor de bewoners van de Planetenbaan.

Op donderdag 11 juni hebben de bewoners van de Planetenbaan 4-50 met hun eigen bouwkundige een gesprek gehad met de eigenaren van Planetenbaan Appartementen BV. Dit gesprek – waarbij niet alleen de SP maar ook vertegenwoordigers van D66, PvdA en BeterDeBilt aanwezig waren – verliep constructief en positief.

Gedurende het gesprek is de koude lucht tussen de partijen weggenomen en zijn er harde afspraken gemaakt over de verbetering van de woningen. Na afloop lieten de vertegenwoordigers van de huurders nadrukkelijk weten tevreden te zijn. Uiterlijk 3e kwartaal 2015 heeft de verhuurder de grootste problemen opgelost.

Chrit Obels, woordvoerder van de bewoners: “We zijn al met al tevreden over de laatste toezeggingen gedaan door de eigenaren van Planetenbaan Appartementen BV.; zij erkennen onze problemen en hebben harde toezeggingen gedaan aan ons. We zullen moeten afwachten hoe een en ander wordt uitgewerkt, de intenties lijken goed. De bewoners zijn blij dat nu de kou (letterlijk en figuurlijk) uit de lucht is. Wij danken alle politieke partijen voor hun steun, maar de SP in het bijzonder. Zij waren er altijd met raad en daad.”

Menno Boer: ”De SP is blij dat dit moeilijke en langlopende dossier hoogstwaarschijnlijk binnenkort gesloten kan gaan worden. Uiteraard zal de SP de gang van zaken blijven volgen en indien door de bewoners gewenst, weer samen met ze in actie komen. Maar nu hebben wij een goed gevoel over de bedoelingen van de verhuurder en vertrouwen er op dat het goed komt. Kortom: de SP feliciteert de bewoners met hun overwinning!”

Om de toekomstige communicatie met verhuurder beter te doen verlopen zullen de bewoners zich officieel “verenigen” zodat ze een officieel contact persoon met wettelijke rechten en plichten worden van de verhuurder. De SP zal de bewoners hier in blijven ondersteunen.

De verbeteringen betekenen in elk geval het volgende: dat er al binnenkort mechanische ventilatie in alle woningen komt en dat de kozijnen opgeknapt en daarna geverfd zullen gaan worden. Er is zelfs sprake van dubbelglas voor alle bewoners die daar prijs op stellen. Dat zou gepaard kunnen gaan met een bescheiden huurverhoging.