Aanbieden onderzoeksverslag Beatrixlaan/Plutolaan aan de SSW

9 maart 2015

Aanbieden onderzoeksverslag Beatrixlaan/Plutolaan aan de SSW

Op woensdag 11 maart 2015 om 14:00u zal Marisca van der Burgh namens en met SP De Bilt een onderzoeksverslag over de gebreken van de huurwoningen aan de Plutolaan en de Beatrixlaan aanbieden aan de dhr. A. van Zijl, directeur van de SSW. Dit zal gebeuren voor de deur van het kantoor van de SSW aan de Waterman 45 te Bilthoven. Het onderzoeks-verslag dat is samengesteld door Marisca van der Burgh is de afgelopen twee maanden door haar en met de hulp van andere SP'ers samengesteld door met zo veel mogelijk bewoners een een-op-een gesprek aan te gaan.

“Ik ben hier vorig jaar komen wonen, juist omdat de SSW een hele goede naam heeft in de regio. Wat mij nu opvalt is dat dat soms onterecht is. Mijn woning is een goed voorbeeld van de zogenaamde revolutiebouw van de jaren vijftig. Goedkoop en snel gebouwd om de woningnood te bestrijden. En door structureel te weinig onderhoud zijn de woningen ondertussen slecht geworden. Er is nu al decennia sprake van dat deze woningen gerenoveerd of vervangen gaan worden. Wij willen nu van de SSW hom of kuit, afbreken of een grondige renovatie. Meer keuzes hebben ze niet meer.” volgens Marisca van der Burgh

“Normaal gesproken is de SP tegen het afbreken van woningen die verder nog prima zijn, maar bij deze woningen weet ik ook niet wat het beste is. Er zitten een aantal grote problemen in de woningen. Verzakkingen hebben deze woningen behoorlijk ondertussen aangetast. Scheuren in de muren die nog steeds groter worden, dat maakt mij toch best onrustig. Een ding is zeker, de SSW moet hier nu in actie komen. Maar wat ze ook doen, ze zullen een goed sociaal plan moeten maken en uitvoeren.” aldus fractievoorzitter Menno Boer