Geen nieuw zwembad in De Bilt

28 juni 2013

Geen nieuw zwembad in De Bilt

Er komt geen nieuw zwembad in De Bilt. De gemeenteraad besloot gisteren dat ook het derde plan van wethouder Mittendorff niet goed genoeg is. De raad vond dit plan te riskant. Daarmee geeft het college de hoop op om nog een nieuw zwembad te realiseren. Het voorstel van de SP om dan een nieuw zwembad neer te zetten op de plaats van het oude, haalde geen meerderheid.

Fractievoorzitter Etiënne van Buren: “GroenLinks/PvdA stemde alleen voor het eigen plan en steunde onze motie niet die voor nieuwbouw op de huidige lokatie aanstuurde. Wel steun voor onze motie van Bilts Belang, CDA, ChristenUnie en BeterDeBilt. Die motie had het dus gehaald als er steun was van GroenLinks/PvdA. Door geen besluit te nemen is het nu pappen en nathouden tot het wordt gesloten door een of andere autoriteit — de gemeente zelf, de provincie of de veiligheidsregio). VVD en SGP hebben uitgesproken om geen zwembad meer in De Bilt als noodzakelijke voorziening in stand te willen houden. D66 wil ‘de crisis afwachten’. Kortom: de raad is verdeeld en de zwemmende burger mag ... tja, verzuipen, inderdaad...”

De SP blijft vasthouden aan het behoud van een zwembad in De Bilt, en pleit voor een zwembad op de plek waar het nu ook al staat. In de verkiezingen zullen de inwoners van De Bilt mogen zeggen wat zij ervan vinden.