Buurten in de buurt

9 maart 2013

Buurten in de buurt

In aanloop naar de behandeling van de Huurwet in de Eerste Kamer is de SP gaan 'buurten' in de Kwartieren, een wijk in De Leijen in Bilthoven. Een aantal SP-leden is daar een paar avonden de wijk in geweest met informatie over de plannen van de regering. Ook hebben de SP'ers handtekeningen verzameld voor de petitie van de Woonbond die opkomt voor de belangen van de huurders. De SP strijdt tegen het voorstel om de huren per 1 juli van dit jaar flink te verhogen.

Bestuurslid Charlotte Offenberg: "De bewoners reageerden erg positief op het feit dat we bij ze langs kwamen en velen tekenden de petitie of zegden toe de petitie van de Woonbond via internet te ondertekenen. In totaal hebben we in twee avonden een paar honderd handtekeningen opgehaald."

Landelijk zijn er afgelopen dinsdag in Den Haag 60.000 handtekeningen aangeboden tegen de voorgenomen huurverhoging. Komende dinsdag 12 maart 2013 behandelt de Eerste Kamer het omstreden wetsvoorstel.

Op de landelijke site is de actie 'Help de Huurder' verder te volgen en op de site van de Woonbond kan nog steeds de petitie tegen de regeringsplannen ondertekend worden.

'Buurten in de Buurt' is een activiteit van de SP waarbij buurtbewoners gepolst worden over kwesties die in hun buurt of in de actualiteit spelen. De SP doet dit al jaren, en zal dat weer vaker gaan doen nu de winter voorbij is.