SP De Bilt biedt kinderschoentjes aan

6 december 2012

SP De Bilt biedt kinderschoentjes aan

SP De Bilt biedt donderdagavond symbolisch een paar kinderschoentjes aan aan het Biltse college om de armoede onder kinderen onder de aandacht te brengen. In de afgelopen periode verzamelde de SP kinderschoenen op verschillende plekken in De Bilt. Die schoenen hebben bijgedragen aan de landelijke actie die de SP woensdag in Den Haag voerde onder de noemer "Kinderen van de Rekening". Donderdag brengt de SP de actie ook lokaal onder de aandacht.

In Nederland groeien 367.000 kinderen op onder de armoedegrens, en vaak betekent dat dat hun schoentjes in deze Sinterklaastijd leeg blijven. In De Bilt gaat het om circa 1200 kinderen. De SP maakt zich zorgen om deze kinderen. Zij dringt er bij het college op aan om alles te doen wat mogelijk is om deze gezinnen te steunen, en te zorgen dat deze kinderen alle kansen krijgen om uit de armoede te komen.

De symbolische overhandiging gebeurt om 19.30u in het gemeentehuis in De Bilt, tijdens het informeel contact met de leden van het Biltse gemeentebestuur.