Actiebijeenkomst "Strijd voor thuiszorg" op dinsdag 27 november 2012

21 november 2012

Actiebijeenkomst "Strijd voor thuiszorg" op dinsdag 27 november 2012

De SP, afdeling De Bilt, zal aanwezig zijn op de grote actiebijeenkomst "Strijd voor thuiszorg", georganiseerd door Abvakabo FNV, op dinsdag 27 november 2012 van 16:00 tot 19:00 uur in de Jaarbeurs te Utrecht.

Het nieuwe kabinet is van plan de huishoudelijke zorg zo goed als af te schaffen. Dit is een ramp voor de cliƫnten, maar zeker ook voor de werknemers in de huishoudelijke zorg. Thuiszorgers hebben een belangrijke zorgtaak en die dreigt nu te verdwijnen. Doordat thuiszorgers een oogje in het zeil houden of ouderen niet vervuilen, voldoende te eten hebben en op tijd naar een arts gaan als zij wat mankeren, voorkomen we dat mensen op duurdere verpleegzorg zijn aangewezen. De bezuinigingsplannen van het kabinet zijn dan ook een duurkoop. En bovendien in strijd met het idee van Rutte II om ervoor te zorgen dat ouderen langer thuis blijven wonen. Juist dan is goede thuiszorg essentieel.

SP De Bilt strijdt mee voor een goede kwaliteit en voor fatsoenlijke waardering van het werk van de thuiszorg. Wilt u ook deelnemen aan de actiebijeenkomst "Strijd voor thuiszorg" op dinsdag 27 november aanstaande? Aanmelden kan door een e-mail te sturen naar debilt@sp.nl