Goed resultaat voor de SP De Bilt.

3 maart 2011

Goed resultaat voor de SP De Bilt.

Gisteren mochten wij allen weer gaan stemmen. Ik ga ervan uit dat iedereen de resultaten heeft gezien op de TV. Ondanks dat wij in de provincie een stapje terug moeten doen, is er veel positiefs te melden over de resultaten. Wat het ons duidelijk maakt is dat de SP leeft in onze gemeente. Dat merkten wij ook bij het buurten, het markt werken en het gewoon aanwezig zijn. De SP is er als het over mensen gaat. Wij beschouwen dit dan ook als een schouderklopje van alle stemmers, leden en sympathisanten.

Er stemden in de gemeente 2.096 mensen op de SP, dat wil zeggen 9,23% van alle stemmen. Bij de Tweede kamer verkiezingen in juni vorig jaar haalden wij 7,2%. Is dit goed? Het is in elk geval niet slecht. Zetten wij de terugval vanaf 2007 (een topjaar voor de SP), dan verloren wij slechts 2,1%. Dat is het op een na laagste van de provincie.

Wat nu? In april hebben wij weer een ALV en het zou fijn zijn als elk lid daar zou komen en ons vertelde wat hij of zij van ons verder wil zien. Wij gan wel door, maar wat wij vooral nodig hebben zijn adviezen, actie-mogelijkheden enz. Dus als je iets merkt in JOUW omgeving, meldt het ons. Een mailtje naar een bestuurslid is zo gedaan, en geeft ons de mogelijkheid om direkt met jou te bespreken wat we misschien kunnen gaan doen.

Wat wel treurig is, is dat de PVV hier een score haalde van 9.42%. Dat geeft te denken. Blijkbaar wonen hier nog steeds veel mensen die denken dat racisme de oplossing is. Dat moeten wij bestrijden met woorden, dus help ons. Alleen met de mening van onze stemmers en leden, kunnen wij hier een passend antwoord op bedenken.

Resultaten van de gemeente De Bilt bij de provinciale staten verkiezingen 2011.