Rondetafelgesprek Zwembad Brandenburg en H.F.Wittecentrum

7 november 2010

Rondetafelgesprek Zwembad Brandenburg en H.F.Wittecentrum

Aanstaande dinsdagavond om 20.00u vindt er in de raadszaal van het gemeentehuis een rondetafelgesprek plaats over de plannen die Herman Mittendorff heeft om het zwembad Brandenburg samen te voegen met het H.F.Wittecentrum. Zowel op de achterblijvende locatie als rondom het nieuwe sport- en zalencentrum wil hij een heleboel woningbouw plegen. Uitgenodigd zijn omwonenden van beide locaties, en verder de mensen van
het zwembad, de zwemclub, de Biltse Sportfederatie en het H.F.Wittecentrum. Uiteraard zijn uw SP-mensen daarbij.

De SP verzet zich tegen dit voorstel. Wij hebben altijd gepleit voor een buitenbad, en niet voor een megalomaan complex waarvan het dak op een kiertje kan. Ook de omwonenden verzetten zich hevig tegen deze plannen: ze raken nog meer groen kwijt, op beide locaties, en het is een flinke inbreuk op het dorpse karakter. Daarbij: de omwonenden van Brandenburg willen het zwembad niet kwijt, de omwonenden van het H.F.Wittecentrum willen het niet zien komen. En tot slot speelt ook mee dat we niet nu aan het zoveelste Grote Geldvretende Project moeten beginnen waarvan de financiering uiterst twijfelachtig is.

Wij denken dat het interessant is om te volgen als je een beetje geïnteresseerd bent in de Biltse politiek. Vermoedelijk zal het live via internet worden uitgezonden, maar je kunt natuurlijk (graag zelfs!) ook op de publieke tribune komen zitten.