Oer-SP’er Remi Poppe bezoekt De Bilt

20 november 2010

Oer-SP’er Remi Poppe bezoekt De Bilt

Remi Poppe; foto Govert de Roos.Op maandag 29 november bezoekt Remi Poppe onze regio. SP De Bilt organiseert samen met SP Zeist en SP Utrechtse Heuvelrug een scholing voor hun actieve leden. Poppe geeft een inleiding op het onderwerp democratie.

Remi Poppe is een van de eerste en beroemdste milieuactivisten van Nederland. In 1969 was hij mede-oprichter van het Centraal Aktiekomitee Rijnmond, dat mét de werknemers de strijd aanbond tegen een ongezond werk- en leefklimaat. Hij is SP'er van het eerste uur. Poppe was raadslid voor zijn partij in Vlaardingen van 1978 tot 1994. Ondertussen bouwde hij een reputatie op als de "milieudetective van Nederland" door vervuilers te ontmaskeren als Booy Clean, EMK/Uniser, Zegwaard en TCR, voor een groot deel met het SP MilieuAlarmteam, dat opgericht werd in 1989. Over zijn unieke speurmethode schreef Karel Glastra van Loon in 1993 het boek "De Poppe Methode". Poppe kwam in 1994 samen met Jan Marijnissen in de Tweede Kamer.

De avond is niet openbaar, maar bedoeld voor SP-leden die al actief zijn, of dat willen worden. De scholing zal maandelijks plaatsvinden. Na Remi Poppe zullen er meer kamerleden worden uitgenodigd. Daarnaast zal er ook door de leden onderling over de actuele gebeurtenissen gesproken worden.

Foto Govert de Roos.

Remi Poppe