Anne-Marie Mineur op 2 voor provinciale statenverkiezingen

14 november 2010

Anne-Marie Mineur op 2 voor provinciale statenverkiezingen

Anne-Marie MineurDe regioconferentie van de SP in de provincie Utrecht heeft afgelopen zaterdag met algemene stemmen de Biltse Anne-Marie Mineur op nummer 2 gezet voor de kandidatenlijst bij Provinciale Staten. Mineur is ook al raadslid voor de gemeente De Bilt. De provinciale verkiezingen vinden plaats op 2 maart 2011. Indirect worden daarmee ook de leden van de Eerste Kamer verkozen.

“Ik vind het erg fijn dat de SP’ers in deze provincie zoveel vertrouwen in me hebben”, aldus Anne-Marie Mineur. “Het helpt natuurlijk dat ik al twee jaar voor de statenfractie werk als fractiemedewerker. Daardoor heb ik al veel mensen in deze provincie leren kennen, en ik weet goed wat er speelt. Ik heb heel veel zin in de campagne. Het is een leuk team met fijne mensen, en het programma zit goed in elkaar.”

“Het is echt van het grootste belang dat we zoveel mogelijk mensen naar de stembus krijgen”, aldus Mineur. ”Niet alleen omdat we de Jeugdzorg in onze provincie beter willen krijgen, omdat we de natuur overeind willen houden en omdat we af willen van dat idiote plan om miljoenen uit te geven aan een nieuw provinciehuis dat we helemaal niet nodig hebben. Dat is allemaal erg belangrijk. Maar met deze verkiezingen wordt ook de Eerste Kamer gekozen. En als CDA, VVD en PVV geen meerderheid halen tijdens de Statenverkiezingen in maart 2011, dan zal het nieuwe kabinet vallen. Daar ben ik van overtuigd. Dat is hard nodig, want hoe langer we dit kabinet laten zitten, hoe minder er overblijft van de sociale zekerheid, de solidariteit, de cultuur en de natuur.”

De SP heeft veel vers bloed op de lijst gezet. Op nummer 1 staat Peter van Griensven, een 48-jarige makelaar uit Amersfoort. Op nummer 3 staat oud-Biltenaar Suzanne van de Gein die tegenwoordig in Linschoten woont. Op nummer 4 staat huidig statenlid Younis Lutfula uit Utrecht, en op nummer 5 staat Ad Meijer uit Amersfoort. Huidig statenlid Pieter Wout Duquesnoy uit Zeist staat op nummer 8, en is beschikbaar om de nieuwe fractie in te werken. Op de lijst staan verder Menno Boer uit Bilthoven op nummer 9, oud-raadslid Dirk van Kekem uit De Bilt op nummer 41 en oud-afdelingsvoorzitter Harry Sangers uit De Bilt op nummer 47. De lijstduwer is Ton Witteman, die in 2006 de lijst trok, en die al sinds de vorige eeuw actief is in Provinciale Staten van Utrecht. De SP bezet nu vijf van de 47 zetels in Provinciale Staten van Utrecht.