SP helpt de thuiszorg een handje met actie SPIC & SPAN

4 februari 2010

SP helpt de thuiszorg een handje met actie SPIC & SPAN

Op vrijdag 19 februari gaat de SP poetsen bij de bewoners van Dijckstate en Toutenburg. Na het vertrek van Vitras heeft De Bilt nog niet genoeg thuiszorgmedewerkers om aan alle vraag te voldoen. De SP hoopt een steentje bij te dragen aan dat tekort. Op korte termijn door zelf de handen uit de mouwen te steken, en op langere termijn door gediplomeerde krachten te wijzen op de vacatures.

Lijsttrekker Etiënne van Buren zal ook van de partij zijn. “Het is heel vervelend voor de mensen dat er niet voldoende hulp is. Daarom gaan we met een flink team aan de slag. De bewoners krijgen allemaal een formulier in de brievenbus, waarop ze kunnen invullen waar we mee kunnen helpen. We bieden vier diensten aan: ramen wassen, vloeren doen, het sanitair onderhanden nemen of een kopje koffie drinken. Dat laatste klinkt misschien niet als een thuiszorgklus, maar onze ervaring is dat veel mensen best eenzaam zijn. Het kopje koffie is minstens zo belangrijk als de schone ramen.”

Zorgmanager Bert Hoogendoorn noemt de actie “geweldig leuk”. “Het is waar wat de SP zegt: we vinden maar moeilijk genoeg medewerkers. En we zijn de enigen niet in De Bilt. Mooi dat de SP op deze manier aandacht vraagt voor dat probleem. Mensen die bij ons aan de slag willen, mogen zich graag bij ons melden!”