Ledenvergadering SP kiest Etienne van Buren als lijsttrekker

27 oktober 2009

Ledenvergadering SP kiest Etienne van Buren als lijsttrekker

Op dinsdag 27 oktober heeft de ledenvergadering van SP De Bilt de lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2010 gekozen. Etiënne van Buren, huidig fractievoorzitter van de SP-fractie in de gemeenteraad gaat de kandidatenlijst van de SP aanvoeren. Ook de overige kandidaten werden door de leden aangewezen. Het verkiezingsprogramma werd eveneens vastgesteld.

Anne-Marie Mineur, nu ook al in de raad, volgt op plek 2. Nieuwe namen staan op plaats 3 en 4 met Menno Boer en Sergey van Daalen. Op 5 staat het vertrouwde gezicht van raadslid Maaico Maarsen. Van Buren: “Dit is een goede mix van ervaren en nieuw, en een mooi team om vol vertrouwen de verkiezingen mee in te gaan.”

In het programma staan bekende thema’s van de SP: een buitenbad, sociale woningbouw, basisvoorzieningen in alle kernen en een goede sociale voorzieningen voor mensen die niet zelf een inkomen kunnen verdienen, of die een beperking hebben. De SP zet verder in op een verbetering van de inspraak van de bewoners van De Bilt, bijvoorbeeld door ronde-tafelbijeenkomsten.

Bekende namen op de lijst zijn verder voormalig SP-voorzitter Harry Sangers, die plaats 6 inneemt. Voormalig voorzitter van de Jongerenraad Victor Jansen Schipper staat op plaats 8. Aleksandra Leyenhorst van de Stichting Spierkracht staat op plaats 12. Leyenhorst verwacht niet gekozen te worden, maar verbindt wel graag haar naam aan de lijst. De jongste naam op de lijst is die van Bram Hekking (19), op plaats 22. De oudste kandidaat is voormalig raadslid Dirk van Kekem (71) die de lijst afsluit als lijstduwer.

Een bekende Maartensdijker is Ron Keet op plaats 9, direct gevolgd door Tineke de Wolf uit Westbroek. Op plaats 14 staat Sylvia van der Laan uit Groenekan. Johan Stekelenburg en Willem van Rhenen uit Hollandsche Rading staan respectievelijk op plaats 19 en plaats 24.