HET GROTE SP-THUISZORGDEBAT

14 juni 2009

HET GROTE SP-THUISZORGDEBAT

Op maandag 22 juni organiseert SP De Bilt een groot debat over de thuiszorg in De Bilt. In oktober moeten de nieuwe contracten ingaan. De SP wil graag dat alle betrokkenen kunnen meedenken over de invulling ervan: mensen die thuiszorg krijgen, hun naasten, thuiszorgmedewerkers en ook raadsleden. Een aantal betrokken partijen zal met elkaar in debat gaan over de precieze plannen van het Biltse college. Blijft de gemeente wijkgericht werken? Gaan we door met het Zeeuwse Model? Over wie gaan de plannen over het preferred suppliership? Houdt de burger wel keuzevrijheid, of kan die met de markt­werking overboord?

Behalve wethouder Herman Mittendorff zal ook Vitras-directeur Ella van Lingen aanwezig zijn. Vitras is de grootste thuiszorgaanbieder in De Bilt. Vanuit Wijk bij Duurstede, waar SP-wethouder Jan Burger de Thuiszorg in zijn portefeuille heeft, komt Jan Oechies vertellen hoe de SP in Wijk bij Duurstede de Thuiszorg aanpakt. De discussie wordt geleid door Siska de Rijke, voormalig fractiemedewerker van Agnes Kant op het gebied van de Thuiszorg.

De Overdeveght-zaal van het H.F.Wittecentrum is vanaf 19.30u open, de discussie begint om 20.00u. Iedereen is welkom, de toegang is gratis.

Het H.F.Witteplein ligt aan het Henri Dunantplein 4 in De Bilt. Zie www.hfwitte.nl voor meer informatie.

www.hfwitte.nl