SP-kamerlid Paulus Jansen en SSW directeur Ad van Zijl over betaalbaar wonen in De Bilt.

24 september 2008

Op maandag 6 oktober zal SP-kamerlid Paulus Jansen naar het H.F. Witte Centrum in De Bilt komen om met SSW directeur Ad van Zijl van gedachten te wisselen over betaalbaar wonen in De Bilt. Belangstellenden worden van harte uitgenodigd om deze avond bij te wonen. Aanleiding voor deze discussieavond is het achterblijven van de woningbouw in De Bilt waardoor het vinden van een betaalbare woning steeds moeilijker wordt.

Paulus Jansen is in de Tweede Kamer woordvoerder namens de SP voor wonen en was daarvoor gemeenteraadslid in Utrecht en Statenlid in de Provinciale Staten van Utrecht.
Ad van Zijl is directeur van de enige woningbouwcoöperatie in De Bilt, de SSW.

Op donderdag 25 september heeft de gemeenteraad de eerste stappen gezet om 105 woningen van meer dan een half miljoen op het Hessingterrein te realiseren. “Teveel, te groot, te duur” is de reactie van Etiënne van Buren, SP-fractievoorzitter in de gemeenteraad. “Er is behoefte aan betaalbare woningen voor starters, ouderen en gezinnen.” Aldus van Buren. “Eén voorbeeld: Mathilde van 22, woont nog bij haar ouders en is hard op zoek naar woonruimte, kan hier niets vinden dat zij kan betalen, en vertrekt naar Leidsche Rijn, maar haar baan bij het RIVM wil ze dolgraag houden. En zo hebben we er weer 4 meter file bij op de Utrechtse Ring.”
Hoe bouwen, waar bouwen, wat bouwen en hoe gaan we dat betalen? De SP nodigt belangstellenden uit om mee te discussiëren op 6 oktober.

De discussieavond met Paulus Jansen en Ad van Zijl vindt plaats op maandag 6 oktober in het H.F. Witte Centrum aan het Henri Dunantplein 4 3731CL De Bilt. De zaal gaat open om 19.30u, het programma begint om 20.00u.