De SP komt naar je toe na deze zomer

12 augustus 2008

De SP komt naar je toe na deze zomer

Hugo Polderman, Groenste Politicus van 2007 – 2008, komt naar Maartensdijk! Op 29 september is het SP-tweede kamerlid in Dijckstate. De avond begint om 20:00 en om 19:30 is de zaal open.

Groenste Politicus Hugo Polderman krijgt een kastje met vogelgeluiden uit handen van directeur Jan Jaap de Graeff van Natuurmonumenten.

De avond staat in het teken van het groen en natuur in Maartensdijk, maar natuurlijk komen nut en noodzaak van golfbanen ook uitgebreid aan bod.

Natuurmonumenten heeft Hugo Polderman van de SP uitgeroepen tot de Groenste Politicus 2007-2008. Algemeen directeur Jan Jaap de Graeff van Natuurmonumenten overhandigde Polderman een kastje vol vogelgeluiden en bood hem een ritje aan op de inmiddels bekende Open en Groen-bakfiets over het Plein in Den Haag.
Uitdaging
Precies een jaar geleden, op 26 juni 2007, stond Natuurmonumenten met veel Tweede Kamerleden op hetzelfde plein voor het Tweede Kamergebouw. De Graeff daagde de parlementariërs uit om de mouwen op te stropen voor natuur en landschap en mee te dingen naar de eretitel Groenste Politicus.
Tien woordvoerders
Voor de verkiezing van de Groenste Politicus heeft Natuurmonumenten zich gericht op de woordvoerders natuur in de Tweede Kamer. Dit zijn er tien in totaal. Bij de beoordeling is gekeken of de Kamerleden redeneren vanuit de waarde van natuur voor de maatschappij en ‘natuur-moties’ indienen. Ook is een beoordeling gemaakt van hun inzet in het debat