Maartensdijkse Manja Smits vervangt Ron Abel in Tweede Kamer

10 april 2008

Maartensdijkse Manja Smits vervangt Ron Abel in Tweede Kamer

Gronings afdelingsvoorzitter Manja Smits vertrekt naar de Tweede Kamer. Ze volgt Ron Abel op die binnenkort afstand doet van zijn zetel. Het voormalige schoolhoofd heeft geconcludeerd dat hij om persoonlijke redenen moet afzien van het Kamerlidmaatschap. Manja Smits startte haar SP carrière bij SP afdeling De Bilt, en was voordat zij afdelingsvoorzitter werd, actief voor de jongerenorganisatie ROOD. Zij stond bij de vorige Tweede Kamerverkiezingen op de regionale kieslijst voor Noord-Nederland. De Schiedammer Abel werd na de verkiezingen van november 2006 geïnstalleerd in de Tweede Kamer. Voor hij goed en wel op gang kwam werd hij echter getroffen door treurige omstandigheden in zijn directe omgeving, waardoor hij lange tijd werd uitgeschakeld. SP afdeling De Bilt, is trots dat het destijds jongste lid nu naar de 2de kamer gaat. Manja, geboren en getogen Maartensdijker, is (na Bas van der Vlies) de 2e uit Maartensdijk die in de 2e kamer komt. Zij werd in maart 2002 lid van de Biltse afdeling. Helaas voor De Bilt trok zij snel de wereld in o.a naar Bolivia en kwam uiteindelijk in Groningen terecht, waar zij voorzitter werd van de jeugdafdeling aldaar. Vorig jaar werd ze afdelingsvoorzitter van Groningen