48 liter soep al uitgedeeld door de SP.

2 maart 2015

48 liter soep al uitgedeeld door de SP.

Foto: Menno Boer

De SP heeft onder het motto “Er is genoeg voor iedereen” afgelopen zaterdag voor de vierde keer tomatensoep uitgedeeld aan passanten, ditmaal in het kader van de campagne voor de Provinciale Staten-verkiezingen op 18 maart. Daarmee komt tot nu toe het aantal liters soep op 48. Dit keer was de Hessenweg weer aan de beurt voor een traktatie. Uiteraard werden ook de winkeliers in de omgeving van de SP-kraam tot hun tevredenheid voorzien.

Afdelingsvoorzitter Tom Wanders: “De reacties zijn over het algemeen zo leuk dat we door gaan hiermee. We hebben al plannen voor de aankomende zaterdagen. Die locaties houden we nog even geheim.“

Foto: Anne-Marie Mineur
(v.l.n.r.: Anne-Marie Mineur, Menno Boer en Tom Wanders)

Bijzonder was dit keer dat drie bestuurslagen vertegenwoordigd waren: niet alleen de raad- en de Provinciale Staten (in de persoon van Menno Boer), maar nu ook het Europees parlement.

Europarlementslid Anne-Marie Mineur: “Ook al bevindt mijn werk zich nu vooral in Brussel, toch vind ik het nog steeds leuk om hier in mijn eigen gemeente gewoon soep uit te delen aan de voorbijgangers. En zo kan ik ook hier op straat aan de geïnteresseerden vertellen over het vrijhandelsverdrag dat Amerika – tot onze vrees - graag wil sluiten met Europa, het zogenaamde TTIP”